søndag 15. mars 2009

Lang bleiebukse i ull og alpakka

I høst syntes jeg det ble vel mye søppel av to bleieunger. Jeg tok konsekvensene av det og gikk til innkjøp av seks brukte tøybleier av merket Kushies. Det tok ikke lang tid før jeg hadde gått til innkjøp av flere tøybleier av forskjellige merker for å prøve meg frem. Samtidig fikk restegarnet mitt strikkepinner å gå på. Frem til nå har jeg strikket to ullbukser med korte bein, og tre med lange bein. De blir vasket og lanolinisert og fungerer perfekt som sperrelag.
Den siste ullbuksen ble strikket ferdig for noen dager siden. Den er strikket av restegarn etter et sjal jeg strikket til svigermor for noen år siden. Den er en blanding av ull og alpakka.














Nå venter jeg på en ladning med bleier innkjøpt fra P'tits dessous. I mellomtiden bruker jeg Bum Genius, både alt i ett bleie og formsydd bambusbleie, Bittebror Harmoni, en formsydd bleie i hampfleece. I tillegg har jeg to Happy Heiny's lommebleier og flere brettebleier jeg bruker innimellom. Alt i alt meget fornøyd med valget jeg har tatt, både for miljøet, lommeboka og ikke minst babyen min.

Ingen kommentarer: