mandag 30. november 2009

Regnbuekjole

Det er noen uker siden jeg strikket denne kjolen ferdig, og den har allerede vært i bruke flere ganger. Det er mange i barnehagen som har ymtet frempå at de kunne tenke seg en slik kjole - men da i voksenstørrelse.

Den er strikket rundt og rundt, har felt jevnt hver 4 cm og da jeg kom opp til der hvor ermehullene skulle være fellte jeg , for deretter å ta opp igjen litt flere masker og strikke videre rundt og rundt og felle litt oftere for å få felling til skuldre ig hals. Fant ut at dette var den eneste måten å gjøre det på uten at symetrien i fargen ble ødelagt. Knappene i nakken har jeg arvet etter min mormor. Hun klippet alltid av knappene før hun kastet gamle plagg. Ikke alle som er like fine, men det er jo fryktlig morsomt å kunne gjenbruke noen av de!

Anbefaler absolutt å strikke denne kjolen. Veldig enkel og inspirerende når fargen endres hele tiden.

3 kommentarer:

Kari sa...

Jeg blir rett og slett misunnelig jeg, Beate! Du er så flink!

Anonym sa...

Hei Beate!

For en flott blogg, og for en nydelig kjole! Hvor mange nøster brukte du på kjolen?

Hilsen Kathrine Krabbesund Rekdal

Beate sa...

Jeg brukte litt over ett nøste, og har planer for siste rest av nøstet....
Takker for komplimentet. Er mange som liker kjolen og jeg bruker den masse på Synnøve!