onsdag 3. juni 2009

Markblomster

Det er en stund siden jeg oppdaterte her sist. Har nok ikke laget så mye spennende mat i det siste. Tankene går mye rundt det å lage sunnere mat.
Noen kaker har jeg laget til bursdager og slikt, men de fleste har faktisk blitt småmislykkede utseendemessig, så jeg har ikke lagt ved noen bilder.

I slutten av måneden skal vi i både et bryllup og en dåp, og jeg skal selvfølgelig lage kake til begge eventene. Jeg satser på å bake en oreokake til bryllupet og kanskje en Key West lime pai til dåpen. Vi får se. Kanskje jeg finner noe annet spennende i mellomtiden.

Sånn bortsett fra mat, har blomster opptatt meg den siste måneden. Med egen hage er det gøy å følge utviklingen og blomstringen. Jeg forbanner rådyrene som spiste opp tulipanene våre. Rododendroen vår blomstret i helgen.

Her følger et bilde tatt på landet (landstedet til svigers) med en bukett sammensatt av 7 markblomster. Nå er det sommer!

1 kommentar:

Helle Alice sa...

Jeg har en myyye bedre oppskrift på Key lime pie enn den du hadde funnet på nettet. Den originale, fra Key west. ta kontakt om du har lyst på.